یکشنبه 8 خرداد 1401
انگلیسی | نقشه سایت | جستجو
اداره کل آمار و فناوری اطلاعات

 

گزارش توسعه دولت الکترونیک در سازمان تعزیرات حکومتی در سال 1400 

     دولت الکترونیک یکی از مفاهیم رایج در دنیای امروز بوده و نتیجه کاربرد فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در بخش دولتی می‌باشد. با توجه به مزایای بسیار دولت الکترونیک برای هر جامعه، ارزیابی پیشرفت آن نیز دارای اهمیت فراوانی می‌باشد. سازمان تعزیرات حکومتی در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی دولت و سازمان‌های بالادستی درخصوص توسعه دولت الکترونیک با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های سازمان در سال 1400 به اقدامات زیر پرداخته است تا بتواند نقش به سزایی در جریان اجرایی نظام اداری ایفا نماید:

        1-توسعه سامانه پرونده‌های کالا و ارز 

        2-  ارتقاء سامانه مکاتبات اداری به نسخه 5

        3- توسعه سامانه امحاء به منظور امحا پرونده‌های راکد

       4- بهبود و توسعه سامانه پرونده‌های تعزیرات حکومتی به منظور افزایش خدمات و رضایتمندی مردم از قبیل پرداخت‌های الکترونیک با استفاده از آپ و           ایوا

        5- به کارگیری سامانه راهبردی میزخدمت و نظرسنجی از مراجعان

        6- اتصال سامانه 135 به سامانه راهبردی میزخدمت و نظرسنجی از مراجعان

        7- برنامه‌ریزی جهت بازنگری فرآیندها و توسعه مجدد سامانه پرونده­های تعزیرات به صورت فرآیند محور

    8-  تجهیز اتاق سرور و زیرساخت‌های سخت‌افزاری سازمان شامل: 

   * ارتقاء و بهینه‌سازی فایروال مناسب ارتقاء سطح امنیت زیرساخت

       * ارتقاء و بهینه‌سازی تجهیزات ذخیره‌ساز سازمان

   * ارتقاء بخشی از تجهیزات سخت‌افزاری موردنیاز جهت ارتقاء رایانه‌ها و سخت‌افزارهای وابسته کاربران کل سازمان به منظور بهبود عملکرد و افزایش          کارآیی و رضایت کاربران 

    9- توسعه و استانداردسازی پورتال سازمان براساس الزامات اعلامی از سوی سازمان اداری استخدامی و سازمان فناوری اطلاعات به شرح زیر:

    *  شفافیت تارنما: نمایش تاریخ بروزرسانی در صفحه اول پورتال، انتشار نام و شماره تماس و آدرس ایمیل مدیران‌کل، درج تاریخ برای کلیه مطالب                پورتال         

      میزان در دسترس بودن صفحه ارایه خدمت

    * سرعت بارگذاری صفحه ارایه خدمت

    قابلیت واکنش گرایی صفحه درگاه ارائه خدمت

    * انتشار گزارش ارزیابی کاهش میزان مراجعات حضوری بابت دریافت خدمات الکترونیکی شده توسط دستگاه

    * وجود قابلیت‌های خاص کاربردپذیری پورتال شامل: شخصی‌سازی، موتور جستجو،آمار بازدید، خطا در فیلدهای ستاره‌دار

    * بارگذاری راهنمایی دیجیتال کاربران برای استفاه از خدمت

    * پاسخ به سوالات پرتکرار (FAQ) به صورت جداگانه برای هر خدمت

    * وجود اطلاعات و صفحات بروز در پرتال دستگاه