1-توسعه سامانه پروندههای کالا و ارز
2- ارتقاء سامانه مکاتبات اداری به نسخه 5
3- توسعه سامانه امحاء به منظور امحا پروندههای راکد
4- بهبود و توسعه سامانه پروندههای تعزیرات حکومتی به منظور افزایش خدمات و رضایتمندی مردم از قبیل پرداختهای الکترونیک با استفاده از آپ و ایوا
5- به کارگیری سامانه راهبردی میزخدمت و نظرسنجی از مراجعان
6- اتصال سامانه 135 به سامانه راهبردی میزخدمت و نظرسنجی از مراجعان
7- برنامهریزی جهت بازنگری فرآیندها و توسعه مجدد سامانه پروندههای تعزیرات به صورت فرآیند محور
8- تجهیز اتاق سرور و زیرساختهای سختافزاری سازمان شامل:
* ارتقاء و بهینهسازی فایروال مناسب ارتقاء سطح امنیت زیرساخت
* ارتقاء و بهینهسازی تجهیزات ذخیرهساز سازمان
* ارتقاء بخشی از تجهیزات سختافزاری موردنیاز جهت ارتقاء رایانهها و سختافزارهای وابسته کاربران کل سازمان به منظور بهبود عملکرد و افزایش کارآیی و رضایت کاربران
9- توسعه و استانداردسازی پورتال سازمان براساس الزامات اعلامی از سوی سازمان اداری استخدامی و سازمان فناوری اطلاعات به شرح زیر:
* شفافیت تارنما: نمایش تاریخ بروزرسانی در صفحه اول پورتال، انتشار نام و شماره تماس و آدرس ایمیل مدیرانکل، درج تاریخ برای کلیه مطالب پورتال
* میزان در دسترس بودن صفحه ارایه خدمت
* سرعت بارگذاری صفحه ارایه خدمت
* قابلیت واکنش گرایی صفحه درگاه ارائه خدمت
* انتشار گزارش ارزیابی کاهش میزان مراجعات حضوری بابت دریافت خدمات الکترونیکی شده توسط دستگاه
* وجود قابلیتهای خاص کاربردپذیری پورتال شامل: شخصیسازی، موتور جستجو،آمار بازدید، خطا در فیلدهای ستارهدار
* بارگذاری راهنمایی دیجیتال کاربران برای استفاه از خدمت
* پاسخ به سوالات پرتکرار (FAQ) به صورت جداگانه برای هر خدمت
* وجود اطلاعات و صفحات بروز در پرتال دستگاه