جمعه 6 خرداد 1401
انگلیسی | نقشه سایت | جستجو
تاریخ 1401/02/23         ساعت 21:44:21     گروه خبری تعزیرات

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سامانه ۱۳۵ برای ثبت شکایات تخلفات گرانفروشی و احتکار در دسترس مردم قرار دارد.
تصویر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، احمد اصانلو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با اشاره به دسترسی مردم برای ثبت شکایات گرانفروشی و احتکار افزود: وظیفه اصلی نظارت و بازرسی و کشف تخلف وظیفه نهاد‌های مرتبط با اصناف و وزارت جهاد کشاورزی است و سامانه آن‌ها نیز ۱۲۴ است که گزارش‌ها را ثبت کرده و بازرس اعزام می‌کنند.
وی گفت: در سازمان تعزیرات حکومتی در کنار تکلیف رسیدگی، شعبات ویژه‌ای را به عنوان گشت سیار اختصاص دادیم که مجوز دارند بررسی و رسیدگی سریع داشته باشند.
اصانلو ادامه داد: از سال‌ها پیش در سازمان تعزیرات حکومتی سامانه ۱۳۵ طراحی شده که مردم گزارش تخلف می‌دادند و گشت سیار هم کشف تخلف می‌کرد، اما با اصلاح قوانین در این سازمان، سامانه ۱۳۵ گزارش‌های مردمی را ثبت و در اسرع وقت رسیدگی و برخورد می‌کند.
وی افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۳۵ شکایات و مستندات خود را ثبت کنند و این شکایت در لحظه به شعبات رسیدگی کننده ارجاع می‌شود.
اصانلو ادامه داد: اختیاراتی که سران قوا به ما دادند، اختیارات برای تسریع رسیدگی و صدور حکم است.
وی گفت: در اختیارات جدید ما اجازه داریم واحد صنفی را پلمب کنیم ضمن اینکه مجازات‌ها هم بازدارندگی بیشتری پیدا کرده اند.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: رسیدگی به تخلفات حوزه بازار در حیطه اختیارات تعزیرات حکومتی است، اما اگر نوع تخلف مصداق اخلال در نظام اقتصادی، تولیدی و توزیعی کشور باشد به دادگاه انقلاب ارجاع می‌شود و احکام و مجازات مرتکبین چنین جرائمی، اعدام وحبس‌های طویل المدت خواهد بود.